Coaching
Coaching van een medewerker kan ingezet worden om dreigend verzuim het hoofd te bieden of aan een team of organisatie om zicht en grip te krijgen op één of meerdere problemen die zich in de werksituatie voordoen.
Met coaching ondersteunt 2Connect Arbeidskundig advies uw werknemer(s) bij het zicht krijgen op patronen in het eigen gedrag en functioneren. De werknemer krijgt een spiegel voorgehouden, vaak confronterend, maar altijd met respect en zonder te oordelen. Hierdoor krijgt de werknemer inzicht in de patronen die zijn ontwikkeling mogelijk belemmeren, in zijn drijfveren en kwaliteiten. De arbeidsdeskundige biedt daarbij gerichte handvatten om het functioneren positief te beïnvloeden en meer vanuit balans te kunnen functioneren. De werknemer wordt gestimuleerd om op basis van dit alles zelf doelen te stellen. Keuzes te makken en daarnaar te handelen.
Coaching doorbreekt de vaste denkpatronen bij uw medewerker(s), waardoor ruimte en rust gecreëerd wordt. Bij coaching wordt naast het aanleren van specifieke vaardigheden vooral gewerkt aan het opheffen van persoonlijke blokkades en niet functionele vooronderstellingen. Op deze manier krijg een persoon of team meer grip op de eigen situatie, neemt het zelfvertrouwen en de ontspanning toe en ontstaat er meer gedragsmogelijkheden en toekomstperspectief binnen de bestaande situatie. Via coaching kan eveneens de omgeving van de direct probleembetrokkenen begeleid worden. Hierbij valt te denken aan leiding., bestuur of collegae. Met name deze indirect betrokken partijen kunnen behoefte hebben aan inzicht in de bestaande situatie en hoe hierin te handelen.